Uz karstām pēdām…Madara Drinks – statusa dzēriens

Jau brīvdienās Twitter vidē pavīdēja daži komentāri un jautājumi par jauno Madara produktu  – ekoloģiskajiem dzērieniem. Pagājušās nedēļas iBlog, šodienas Bonkajs un šodienas Arčija & Māra Reliņa gandrīz analogie ieraksti blogā liecināja, ka sniega bumba var sākt savu ceļu. Pašķirstot Twitter, un pārlasot tvītus par Madara drinks, ir jākonstatē, ka vairāki desmiti ierakstu vēsta par to, ka šie dzērieni ir izraisījuši pretrunīgas reakcijas. Lielākai daļai garšotāju, kas pirkuši tos veikalā, maksājot par katru 0,85 – 0,89 Ls  tie nav smeķējuši ( apzīmējumam tiek lietoti šādi atslēgas vārdi –  labāk dzeru alu, nekad vairs nekad, klepus sīrups). Taču ir interesanti atzīmēt, ka Madaras akcijā iegūtie un garšotie dzērieni, tvītu autoriem šķituši labāki, sakot, ka ir interesanti, nav galīgi slikti, garšoja bērniem:)

Es pati neesmu tos dzērusi, un laikam arī, izlasot šos viedokļus, nebalsošu ar savu naudas maku, taču stāsts nebūs par garšu, bet gan par komunikāciju. Esmu neizpratnē, jo daudz informācijas par jauno produktu nevar atrast. Tā bijusi žurnālā “ir”, dažos portālos, kā arī pavisam nedaudz var atrast oficiālajā mājas lapā. Saliekot bildi kopā, man domāt, ka informācijas telpa par šo dzērienu ir nekāda. Un šo nekādo telpu ir aizpildījuši blogi un komentāri, kas diemžēl nav gana glaimojoši. Laikam jau stāstam un mērķējumam ir jābūt pirms produkts parādās veikala plauktā. Ar mērķējumu es domāju to klientu, kam šis dzēriens ir radīts. Nenosakot mērķauditoriju, iespējams, dzēriens nav garšojis neīstajai mērķauditorijai. Pārlūkojot interneta resursus par šo tēmu, mani pilnīgi samulsināja uzņēmuma vadītājas Lotes Tīsenkopfas – Iltneres citējums portālā finance.net, ka šis dzēriens ir “savā ziņā  statusa simbols”. Hm, par kādu statusu ir runa? Vai par iespēju nopirkt dzērienu par Ls 0,89…vai par statusa izrādīšanu, ka es varu atļauties lietot ekoloģiskos produktus? Un te es aizdomājos, ko gan mēs saucam par ekoloģiju, vai to, ka paši audzējam burkānus un lociņus, vai to, ka varam atļauties tos nopirkt pie Dabas dobes. Tās tomēr ir 2 pilnīgi atšķirīgas lietas.

Saliekot kopā –  informācijas telpas telpas tukšums + statusa apliecinājums ( kas vairs nav modē) + noformējums, kas neraisa ekoloģijas pieskaņu= vienkārši neko nesaprotu. Varbūt esmu naiva, taču vienīgā versija, kas man nāk prātā ir tā, vai uzņēmums nav pārkarsis no slavas, balvām, dalīšanās veiksmes stāstā utt., cerot , kas viss notiks pats no sevis un Madaras labais vārds nostrādās arī šoreiz.

Protams, mēs te LV mazs pīļu dīķis vien esam, ja raugās salīdzinoši pret 25 valstīm, uz kurām tiek eksportēti Madaras izstrādājumi. Taču, ja es būtu uzņēmējs, man gan būtu svarīgi, ko par mani domā mājās.  Taču, iespējams, ka mēs to īsto eko lietu vēl neesam izpratuši. Mana draudzene, kas dzīvo daudz zaļāk un zina vairāk par ekoloģiskām lietām nekā es, šodien man sacīja, ka īstajiem ekoloģiskā piekritējiem nav svarīga garša, bet gan sastāvs un ideja, ka tas ekoloģiski.

Par ilzeberzina
Mārketings & Komunikācija & Uzņēmuma vadība

4 Responses to Uz karstām pēdām…Madara Drinks – statusa dzēriens

  1. Kni says:

    Savukārt es gan varu izteikties par to garšu, jo nedēļas nogalē tos nogaršoju draudzenes dzimšanas dienas ballītē. Galvenais secinājums gan bija – ja jau dod par brīvu, var jau paņemt, taču citādi viedokļi bija līdzīgi: bezgaršīgi, zobupasta, klepussīrups utt.
    Ķirbju dzēriens garšoja tā kā ķirbju kompotam būtu nolieta nost sula, savukārt atlikušais pamatīgi atjaukts ar ūdeni. Ja nav ko dzert, šo mierīgi var dzert ūdens vietā.
    Dzērvenīgais garšoja pēc klepussīrupa, savukārt piparmētru atgādināja Dzintariņa zobupastu tikai ar izteiktāku piparmētru garšu. Pavīdēja pat joks, ka košļājamo gumiju varētu iemest ūdenī, lai pastāv un vēlāk tas pats vien sanāktu.
    Šķiet, pozitīvāko novērtējumu saņēma dzēriens ar nosaukumu Betty Rose. Tas, kura sastāvā liepziedi.

    Secinājumi? Par 89 santīmiem es tos savu mūžu nepirktu, jo tad jau labāk padzerties ūdeni un pielikt klāt ledu un citrona šķēli.
    Ietekumi? Madarai nevajadzētu ķēmoties, bet gan pievērsties kosmētikas ražošanai.

  2. bonkajs says:

    manuprāt nerakstīju nedz noraidoši, nedz glaimojoši šim izstrādājumam.

    neesmu tik bagāts, lai par to maksātu prasīto naudas summu, bet nevaru noliegt, ka maniem abiem bērniem visnotaļ garšoja 🙂 Kopumā mūsu divas četrpakas nogaršojām 6 cilvēki – kādam vairāk nepatika anna mint, citam tas pumpkin… cik cilvēki tik viedokļi – bet dzēra un izdzēra visi!

  3. Andis says:

    Pirmo reizi uzgāju Tavu blogu – šis raksts patiesībā lieliski atspoguļoja patiesos notikumus pēc dzēriena parādīšanas LV tirgū (neko nezinu par eksportu) – gan par Madaras pārspīlēto veiksmes stāstu, gan par sociālo mēdiju (patiesībā pēdējā laikā no šī vārda gribas aizbēgt 🙂 virspusējo analīzi.

  4. My brother recommended this site to me. He stated that it was extremely good, and I believe he is correct! This article definately made me think.

Komentēt

