E- pasta ziņojumu modernizācijas iespējas

Aizvien biežāk internetā parādās viedokļi par to, ka e – pasts zaudē savu komunikācijas kanāla lomu par sliktu sociālajiem tīkliem. Viennozīmīgas atbildes uz šo jautājumu nav. Tā kā vismaz Latvijā sociālie mediji tikai uzņem apgriezienus, tad runa par pilnīgu pāreju vēl nevar būt. Līdz ar to e – pasts saglabājas kā svarīgs komunikācijas instruments.

Taču līdz ar sociālo mediju lomas palielināšanos, arī e – mail būtu jāpāriet jaunā kvalitātē. Šeit es domāju komerciālos epasta ziņojumus, uz kuriem klients parakstās, vai arī kas tiek izsūtīti tāpat potenciāliem klientiem. Ar epasta upgrade es domāju gan vizuālos, gan saturiskos, gan funkcionālos uzlabojumus. Ja raugāmies pēc dalījuma, tad e- pasta ziņojumus varētu iedalīt sekojoši:

– jauna klienta uzrunāšana ( piemēram, welcome letter pēc pieteikšanās jaunumiem). Šādu welcome letter saturs un izskats ir svarīgs kā uzdot korim noti pirms dziesmas. Tas sniedz ieskatu, vai arī turpmāk klients lasīs uzņēmuma vēstījumus. Tā arī ir iespēja sniegt info par to, kāda būs turpmākā komunikācija, un kādi būs ieguvumi;

-atgādināšana par sevi ( atgādināšanu var izmantot gadījumos, kad uzņēmums nenodrošina regulāru epastu komunikāciju, piemēram, kādu iemeslu dēļ projekts ir bijis pārtraukts, vai tiek samazināts sūtījumu apjoms) Šādā sūtījumā būtu jāiekļauj informācija par jaunumiem, klientam būtiskam lietām;

-info par notikumu, produktu, servisu ( tie var būt iknedēļas, ikmēneša jaunumi) – tā ir komunikācija, kas tiek veidota regulāri 1x nedēļā, 1x mēnesī, saskaņā ar notikumu grafiku

top of mind veicināšana ( tas ir instruments, kur ar regulāras komunikācijas palīdzību ( ne tikai e pastu), klientam uzņēmuma vai zīmola vārds nāk pirmais prātā, domājot par attiecīgo sfēru).

Lai visus augstāk minētos ziņojumu veidus varētu upgrade, ir jāveic sekojošais:

1) nekāda brīvi rakstīta teksta, tikai maketētais;

2) nepārblīvēt saturu ar daudz komponentiem. To būs grūtāk izdarīt, ja ziņojumi tiek sūtīti reti, taču, ja tas ir iknedēļas vai ikmēneša ziņojums, tad saturu varētu grupēt sekojoši –

– Viens galvenais ziņojums,

– Trīs būtiskas lietas;

– Neliels saraksts ar citām aktualitātēm.

3) Informācijai ir jābūt salinkotai ar web labu, kur lasīt vairāk par attiecīgo tēmu.

Sūtot regulāri klientiem e – pastus, piemēram kosmētikas tirgotājs var akcentēt 1 galveno produktu ( īpašo jaunumu, aprakstot visus tā labumus), norādīt 3 produktus, kam ir laba cena, atlaide, vai kāds cits bonuss, un pieminēt, kas jauns uzņēmumā, kādi notikumi ir bijuši vai plānoti, kas attiektos uz klientiem. Tas, vai patērētājs lasīs atsūtīto e – pastu, vai uzliks rule, lai tas tūlīt nonāktu pie Delited items, ir atkarīgs tikai no satura veidotājiem. Ja saturs regulāri būs interesants, tad lasītāju uzmanība nezudīs.

Kā piemēru ilustrācijai par analizēto,  varētu minēt šo

Advertisements

Par ilzeberzina
Mārketings & Komunikācija & Uzņēmuma vadība

Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s

%d bloggers like this: