Filozofiskas un praktiskas inovācijas

Izrādās, ka arī ar filozofiju var pelnīt naudu. Tieši šādu sentenci  ceturtdien savā publiskajā lekcijā Rīgas Ekonomikas augstskolā izteica inovāciju filozofs Humberto Schwab. Šis Nīderlandē un Spānijā rezidējošais mūsdienu filozofs palīdz valsts un nevalstiskajam sektoram domāt un radīt jaunas idejas. Filozofs, izmantojot sokrātisko diskursu, palīdz ģenerēt un sakārtot domas inovāciju virzienā. Sokrāta diskursa princips ir vadīt domas, uzdodot pareizos jautājumus, lai diskursa dalībnieki varētu izteikties. Šīs metodes vērtība ir katra paša, nevis kāda guru domas. Par sokrātisko diskusiju norisi un rezultātu var lasīt šeit http://en.capdigital.com/wp-content/uploads/Digital-City_report.pdf.

Filozofs uzskata, ka mūsu nervu sistēma nogalina ienākošos impulsus, lai mēs izdzīvotu. Ienākošie impulsi var būt visdažādākie, sākot no vēlmes pacelties spārnos  un lidot līdz vēlmei izmantot visus reklāmas piedāvājumus. Lai šos signālus nošķirtu, mums ir vērtības, saskaņā ar kurām ir iespējams veikt filtrāciju. Lai nonāktu pie kā jauna, Humberto Schwab iesaka izmantot reframe & rethink principu. Katrā no mums sēž jēgpilnas inovācijas, tikai tās ir jāprot atvērt un piešķirt nozīmi, kā arī izmantojot sinerģiju ar citiem diskursa dalībniekiem, var radīt lielus plānus. Mazus plānus nav jēgas radīt, jo tie tāpat aizņems pārāk daudz laika. Mūsu smadzenēm patīk sarežģīti uzdevumi, citādi tās jūtas nelaimīgas.

Par lieliem plāniem šeit, manuprāt, interesants business case par to, kā no idejas par staigāšanu basām kājām rodas apavu līnija

http://www.time.com/time/video/player/0,32068,62885933001_1955910,00.html ( video)

http://www.time.com/time/specials/packages/article/0,28804,1877020_1877030,00.html ( case apraksts)

http://www.barefootwalkinglifestyle.com/ ( savu filozofiju izskaidrojoša mājaslapa)

Radot jaunu produktu ir jādomā par kategoriju, kuras vajadzības tiks apmierinātas. No tā var izrietēt  aptuvenā mērķauditorija un potenciālo klientu skaits. Piemēram,  Dienvidu tilts šodien. Teorētiski kategorija vai potenciālo klientu skaits nav mazs, taču praktiski, ņemot vērā produkta nepilnības – šiki pārbrauc tiltu, un atduries uz vienjoslas bedrainas pārdaugavas ielas ar luksoforu, kam ir maza caurlaidība, produkta jaunās un inovatīvās īpašības ir nocirstas jau saknē. Rīgā tā pat kā Londonā uz ielu sistēmas, kas radusies pagājušajā gadsimtā, bet Londonā attiecīgi metro 19gs beigās, ar nelieliem uzlabojumiem progresu panākt nav iespējams. Ir jāpieiet lietai gana inovatīvi un no nulles.

Un visbeidzot, gribu padalīties ar modernā filozofa Humberto Schwab divām domām:

1) necel lielus plānus, bet esi gatavs tiem;

2) neizmanto laimes kalkulatoru, jo tiklīdz sāksi skaitīt, cik laimīgs esi, uzreiz kļūsi nelaimīgs, jo noteikti kaut kā pietrūks.

Sīkāk par sokrātisko dialoga metodi:

Advertisements

Par ilzeberzina
Mārketings & Komunikācija & Uzņēmuma vadība

Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s

%d bloggers like this: