Pasaules mārketinga stratēģijas tendences 2010. gadam

2010. gada sākumā Marketing Executives  Networking group ( MENG) http://www.mengonline.com/visitors, kas apvieno mārketinga profesionāļus vismaz viceprezidentu līmenī ar gada ieņēmumiem vismaz 160 K$, ir apkopojusi būtiskākās tendences mārketingam  2010. gadam, aptaujājot ap 2000 nozares speciālistu. Šīs pētījums gada sākumā nebūt nav nejaušs, jo tad visi budžeti ir sastādīti, vadlīnijas noteiktas, atliek vien to izpilde. Kā arī man patīk šī pētījuma mērķauditorija – patiešām nopietnas klases speciālisti.

Galvenie atzinumi, kas būs aktuāls mārketingā 2010. gadā:

1. 72% resondentu norādīja, ka inovācijas būs tik pat svarīgas kā 2009. gadā, jo tā kā daudzos pasaules tirgos ir iestājusies recesija, tad vairāk izdomas ir jāpieliek, lai panāktu labus rezultātus.

2. Par Nr. 1 svarīgāko top mārketinga vadītāju lietu kļūst ROI ( return on investment) no mārketinga, atstājot klientu apmierinātību un klientu saglabāšanu attiecīgi otrajā un trešajā pozīcijā. Tātad aktuāla kļūst atdeve no katra ieguldītā $. Pārējais galvenais mārketinga instrumentu sadalījums izskatās šādi:

Doc1

Nesvarīgo mārketinga instrumentu top izskatās šādi

doc 2

3. Globālā sasilšana un zaļais mārketings sāk zaudēt savas pozīcijas

4. Sociālo mēdiju nozīmes pieaugums, lai gan ētījumā, kas tika veikts 2008. gada nogalē, šie paši augsta līmeņa speciālisti atzina, ka viņi ir tikai iesācēju pozīcijās, un zin ļoti maz par sociālo mēdiju iespējām mārketingā.  Kā redzams pēc gada situācija ir ļoti mainījusies un viņu apziņā sociālo mēdiju nozīme tiek vērtēta ļoti augstu, 70% ir iekļāvuši sociālos mēdijus savā mārketinga statēģijas realizācijas instrumentu sarakstā. Kā arī paredzētās darbības sociālo mēdiju jomā tiks veiktas ar iekšējiem resursiem, nevis algojot aģentūras. Taču gadījumos, kad pašiem pietrūks zināšanas sociālo mēdiju jomā, ir plānots izmantot sociālo mēdiju konsultantu nevis PR vai citu reklāmas aģentūru pakalpojumus.

5. Austrumeiropas potenciāls tiek vērtēts ļoti zemu, topā ir Ķīna un Indija

6. Ir mainījies paaudžu fokuss. 2010. gadā Boomers ( tie kam nedaudz virs 60)  paaudze tiek uzskatīta par labāko, uz ko fokusēt  mārketingu. Aiz tā ASV seko sievietes un spāniski runājošā auditorija.

7. Par 6% ir pieaudzis to respondentu skaits, kas plāno palielināt mārketinga pētījumus

Top mārketinga guru:

1. Seth Godin

2.Steve Jobs

3. Philip Kotler

Top grāmatas par mārketingu un uzņēmuma vadību:

1. Good to Great

2.Outlers

3. Blue Ocean Strategy

Sīkāk  ar šī pētījuma saturu un datu salīdzinājumu ar 2008. un 2009. gadu var iepazīties šeit:

Anderson_Analytics_MENG_2010_Trend_Report_Final

Advertisements

Par ilzeberzina
Mārketings & Komunikācija & Uzņēmuma vadība

One Response to Pasaules mārketinga stratēģijas tendences 2010. gadam

  1. Esmu dzirdējusi un nedaudz mācījusies par Blue ocean strategy studiju studiju kursā Strategic Marketing Haaga – Helian Universitātē Helsinkos. Jāatsvaidzinas savas zināšanas… Īstenībā žēl, kā Rīgas augstskolās tik maz lasa lekcijas par aktuālajām lietām mārketingā, kā piemēram Word of Mouth, Social networking u t. t. bet tikai 4P’s un tas pārsvara viss :)))
    Mēģināšu atrast laiku izlasīt arī Outliners grāmatu, liekas interesanti

Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s

%d bloggers like this: