Atvērt sevi inovācijām

Vārds inovācijas tiek izmantots dažādiem mērķiem, sākot ar sarežģītu tehnisku risinājumu jauninājumiem līdz pat vienkāršām lietām, kurām tiek dots smalks apzīmējums. Ar inovācijām nav tā kā ar atklājumiem. Tās īpaši neviens nereģistrē, jo inovācija ir pārāk netverama un individuāla. Katrs mēs atklājam sev savas inovācijas un pielietojam ikdienas dzīvē. Viens no veidiem, kā nonākt līdz inovācijai ir izmantot ārējos avotus, kas nav paša zināšanas. Par ārējo avotu var kļūt gan algots konsultants, gan studiju biedrs, gan nejauši izvēlēta cilvēku grupa, kurai Jūs uzdodiet kādu konkrētu jautājumu. Statistikas dati par UK un ASV rāda, ka pēdējos gadus ir vērojams konsultāciju pakalpojumu pieaugums vismaz par 1/3. Galvenā joma, kurā vērojams vislielākais pieaugums, ir IT. Dažkārt es aizdomājos, kāpēc uzņēmumi ir gatavi labprāt maksāt par IT konsultācijām, bet ne par citām. Manuprāt, tas ir stereotips, ka tikai ar šo daļu uzņēmuma vadība pašu spēkiem nevar tikt galā. Protams, tā ir aisberga visredzamākā daļa. Taču reizumis dziļākas problēmas slēpjas vienkāršākās lietās. Un te talkā var nākt „prāta atvēršana” kādai inovācijai. Vaicājot padomu kādam ārējam avotam, kā risināt situāciju, visupirms vajadzētu pēc iespējas šaurāk definēt problēmu, kurai ir nepieciešams risinājums. Tas no vienas puses palīdzēs „konsultantam” no ārpuses sakoncertēt domas, bet no otras, pašam liks definēt problēmas sakni. Un nevajag baidīties, ka risinājums jūsuprāt būs „crazy”, iespējams, ka tieši tas ir nepieciešams, lai izkustinātu sasāpējušo jautājumu no nulles punkta.  Jo vairāk un dažādi cilvēki izteiks idejas par risināmo jautājumu, jo būs vairāk iespējas atrast piemērotāko risinājumu. Lai patiešām nonāktu pie vajadzīgās inovācijas, produktīvi ir aicināt izteikt idejas cilvēkus, kas nav no Jūsu industrijas, iespējams, pat Jūsu valsts. Jo attālinātāki cilvēki no sfēras, jo kreatīvāks risinājums ir gaidāms. Konsultāciju uzņēmums „IDEO” (www.ideo.com) izmanto tieši šo pieeju savu klientu problēmu risināšanā. Piemēram, lai palīdzētu rast jauna idejas apavu ražošanas uzņēmumam, konsultāciju firma sarīkoja grupas diskusiju viedokļa apmaiņai par apavu nēsāšanas ieradumiem, uzaicinot pilnīgi dažādus cilvēkus – krogus dziedātāju, aktieri, kas strādā par limuzīna šoferi, ugunsdzēsēju un citus dažādu profesiju pārstāvjus. Visi šie cilvēki tika sadalīti grupās un viņu uzdevums bija radīt apavu prototipu, atbilstoši viņu vēlmēm. Un tieši šī ārkārtīgi lielā cilvēku dažādība un savu vajadzību akcentēšana sniedza daudz jaunu ideju apavu izstrādātājiem, lai liktu tās lietā jaunajos modeļos. Tieši šī metode ir uzņēmuma IDEA biznesa instruments un kompetence, ar kuru šī visā pasaulē esošā firma palīdz uzņēmumiem nokļūt līdz vajadzīgajām inovācijām.

Par vienu no šādām crazy idejām var izlasīt šeit

http://labs.ideo.com/2009/08/19/glass-block-led-wall-display/

Taču ar ideju brainstormu vēl būs par maz. Tāpat kā komunikācijā, tad arī inovāciju radīšanā ir svarīga atgriezeniskā saite. Tas nozīmē to, ka visi labumi, kas būs gūti no jaunajām idejām nav jāpatur tikai sev. Un šeit es nedomāju par materiālo atlīdzību, bet gan dalīšanos priekā un sasniegumos par paveikto ar tiem, kas ir piedalījušies ideju radīšanā. Par to nevajadzētu aizmirst.

Advertisements

Par ilzeberzina
Mārketings & Komunikācija & Uzņēmuma vadība

Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s

%d bloggers like this: