Teddy lāču personalizētais business

Lai arī Valentīndiena ir garām, tuvojas 8.marts, tādēļ ir vērts padomāt  par “svētku biznesu”.

Esmu vienmēr apbrīnojusi tos uzņēmumus, kuriem ir ļoti šaurs profils. Svētku bizness ir viens no tiem. Lai gan, nesaki ne pieci – kā liecina vēsture, tulpes bija latviešu galvenais kapitāls tais tālajos gados, kas nodrošināja labklājību. Laikam šodien tulpēm vai kādiem citiem ziediem vairs nepiemīt tāda maģija, lai sieviešu, mātes vai valentīndienā nodrošinātu stabilu kapitālu. Un atkal pie vainas ir Latvijas mazais tirgus, no kura tik daudz neizsmelsi.

Taču ir vietas, kur uz svētku biznesa var pelnīt.

Galvenā atslēga šim biznesam ir saite ar klientu. Vermont Teddy Bear definēja savā biznesa koncepcijā, ka tas tērēs uz to, uz ko citas kompānijas ekonomē. Proti, saikni ar klientu tā neatdos nevienam. Tāpēc tika radīts pašu zvanu centrs, kurā ir algoti “lāču padomdevēji”, kas, piemēram, 2004. gadā 2,5 miljonus minūšu pavadīja runājot ar klientiem, lai palīdzētu viņiem izvēlēties pareizo lāci, veikt sūtījumu utt.  Uzņēmums, lai arī piedzīvoja uzplaukumu, ir noraidījis domu par paplašināšanos okeāna otrajā pusē, motivējot to tā, ka viņu produkts ir ļoti emocionāls, tādēļ rūpes par to, viņi nevar nodot svešās rokās.

Viena no galvenajām iezīmēm, kas padara šo produktu veiksmīgu, ir iespēja veikt pasūtījumu pēdējā brīdī. 40% no visiem Valentīndienas pasūtījumiem tiek izsūtīti ar kurjerpastiem 13. februāra naktī. Un vēl ….PATI BŪTISKĀKĀ IEZĪME, ir iespēja arī atcelt savu pasūtījumu, pat tad, ja tas jau ir izsūtīts. Šo pakalpojumu uzņēmums ieviesa tad, kad saņēma aizmāršīgu vīriešu paniskus zvanus, ka viņi ir nopirkuši lāčus gan sievai, gan draudzenei un sajaukuši piegādes adreses. Kā arī gadījumos, kad kāds ir pasūtījis lāci ar personalizētu uzrakstu “Es mīlu XXX”, taču pēdējā brīdī saprot, ka vēl nav gatavs teikt šos vārdus savam mīļotajam cilvēkam.  Kā saka uzņēmuma pārstāvji,  iespēja atsaukt izsūtītus pasūtījumus, dodot lielus bonusus klientu lojalitātei.

Īpašs pavērsiens fokusā uz saikni ar klientu uzņēmumā parādījās, kad par tā CEO kļuva Elisabeth Robert, kura uzņēmuma pārdošanas apjomus palielināja no 17 uz 66 miljoniem$ gadā, pārdodot aptuveni pusmiljonu lāču gadā.  Kā arī Vermontas lāču rūpnīca ir interesanta vieta, kut viesoties tūristiem. Katru gadu aptuveni miljons apmeklētāju iepazīstas ar Vermontas lāču rūpnīcu.

Advertisements

Par ilzeberzina
Mārketings & Komunikācija & Uzņēmuma vadība

Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s

%d bloggers like this: