Content marketing bums tuvojas

Content marketing kā termins Latvijā vēl netiek bieži lietots. Tādeļ izziņai – content jeb satura mārketings apvieno tos mārketinga formātus, kas sniedz vērtīgu un atbilstošu informāciju patērētājam , lai piesaistītu to uzmanību, veicinot lojalitāti zīmolam labāk kā ar tradicionālām metodēm. Zem šī formāta ir ietverti sociālie tīkli, blogi, tiešās e – vēstules,  case studies, mikrosaiti, dažādu CRM metožu izmantošana klientu privātai uzrunāšanai, atbilstoši viņa vēlmēm ( izmantojot info par viņa iepriekšējiem pirkumiem) utt.

Junta 42 ( uzņēmums, kas uzskata sevi par content marketing ekspertiem un veicinātājiem) ir veikusi aptauju, apzinot 250 online marketinga speciālistus ASV no dažāda izmēra uzņēmumiem par viņu mārketinga budžeta plānotajām izdevumu proporcijām 2010. gadā. Rezultāti liecina, ka vidēji  content marketing ir plānots tērēt aptuveni 33% no kopējā mārketinga budžeta. Mazākie uzņēmumi ( līdz 99 nodarbinātajiem) plāno tērēt pat 40% no budžeta tieši šim formātam. Pētījums norāda, ka mazākie uzņēmumi  tērēs 2x vairāk naudas content marketing 2010. gadā nekā iepriekš. Un tas ir pašsaprotami, jo šaut ar lielgabalu pa zvirbuļiem vairs nav moderni, kā arī tā ir neefektīva līdzekļu izmantošana .

Lai arī Latvijā mēdiji šobrīd tikai sāk runāt, ka priekšvēlēšanu viens no eksponēšanās laukumiem potenciālajiem deputātiem būs sociālie tīkli, un to, ka Obamas ofiss ir izsludinājis profesionāla twiterotāja pieņemšanu darbā, tikmēr ASV aptauja norāda, ka 72% uzņēmumi izmanto sociālos tīklus un 63% blogus kā daļu no savas mārketinga stratēģijas.

Visi pētījuma dati atrodami šeit:

http://www.junta42.com/media/38066/content-marketing-spending-2010-results-junta42.pdf

Augstāk minētais pētījums norāda „vēja” virzienu, kurā turpmāk virzīsies komunikācija arī Latvijā. 2007. gads ASV bija tas laiks, kad radās mārketinga uzņēmumi, kas sāka specializēties un attīstīt tieši šo jomu. Šodien tas jau ir „liels pīrāgs” ar uzkrātām zināšanām  un praksi, ko mēs, labi izpētot, varam likt lietā. Arī Latbijas valsts internetizācija ir pierādījusi, ka tā sociāli aktīvā daļa, kam ir pirktspēja ( lai arī uz brīdi tā ir apstājusies vai mazinājusies) būtisku daļu info par interesējošo lietu produktu/pakalpojumu/politisko idejuJ rod tiešsaistes tīklos. Daži klikšķi internetā, un man ir informācija, atsauces, komentāri par vēlamo tēmu. Šobrīd, manuprāt, draugu viedoklis jau ir novirzījies tālāk prioritāšu ziņā, kam vaicāt par interesējošo lietu. Vispirms ir Google. Līdz ar to – uzņēmuma prioritātei ir jābūt tās vizītkartei webā, sākot jau ar mājas lapas izskatu, atbilstību mūsdienām un tiešām tam, ko tā sola un ir spējīga darīt, līdz pat informācijai un komentāriem PAR šo uzņēmuma interneta tīmekļa lapās. Tas ir nedārgs veids, kā sasniegt savu klientu, netērējot daudz.

Advertisements

Par ilzeberzina
Mārketings & Komunikācija & Uzņēmuma vadība

Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s

%d bloggers like this: